reklama

Najkrajšie Vianoce

Kdeže sú tie Vianoce, keď sneh spadol na všetky dni a Ježiško cingal zvončekom... Izbou voňala borovica a pod ňou vysnívané darčeky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Štedrovečerná večera, skúpa modlitba, úškrny nás detí a netrpezlivý beh k stromčeku a darčekom. Ešte som veril v Ježiška, len mi nešlo do hlavy, ako mohol poznať moje túžby a sny. Voskové sviečky ožarovali miestnosť a tiene plamienkov sa mihotali v prievane. Dnes mi to pripadá ako hazard, zapáliť toľko sviec, ale vtedy to bola jediná možnosť.

Mal som skoro šesť a bol deň po Štefanovi. Snehu bolo dospelým po prsia, vo dvore sme museli mať vykopanú úzku cestičku až do spiacej záhrady. Otcovu skrývanú nervozitu sme nepociťovali, snažil sa s nami hrať na dvore, či v kuchyni za svitu lampy člověče nezlob se alebo halmu. Mama nebola doma, vraj šla po sestričku. Vtedy sa to stalo. Otec dostal správu, že sa narodila. Po troch chlapcoch to bola vytúžená zmena.

Nostalgia starých dní zostala len v pamäti. Svet bol pomalší a každá minúta trvala dlhšie. Dávno sme všetci vyrástli z detských šiat, mnoho vecí sa zmenilo. Už nemôžeme byť ani všetci pokope.
Jedno však stále zostalo. Tá pokojná vôňa najkrajších Vianoc.

Miroslav Makyta

Miroslav Makyta

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  250
  •  | 
  • Páči sa:  744x

Hľadám svoj priestor a našiel som ho. Zoznam autorových rubrík:  Film a literatúraRecenzieTvorbaMiesto pre životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu