reklama

Istota vlastníctva

Potrebujem mať istotu vlastníctva. Moje peniaze v druhom pilieri sú tou istotou. Idú mi na môj vlastný účet a nikto mi naň nesiaha. Sú moje, sú dedičné. Nepotrebujem zhodnocovanie, chcem svoju istinu, ktorú do systému vložím. Lebo je moja, ja som si ju zarobil, ja ju teda chcem. Nekŕmte ma slaboduchými rečami o zhodnocovaní mojich úspor, nestojím o ne, chcem len svoju istinu. Prečo ? Neverím Sociálnej poisťovni, že mi dá istinu z mojich odvodov. Je to ťažké pochopiť ? Pre niektorých zrejme áno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Tak si to rozmeňme na drobné. Máme zhruba 1 200 000 dôchodcov, 800 000 detí pod 23 rokov, 500 000 neprispôsobivých, skoro 400 000 nezamestnaných a a okolo 650 000 štátnych a mestských úradníkov. Oproti tomu je 1 200 000 pracujúcich u zamestnávateľov a asi 300 000 živnostníkov. A vláda chce, aby sa týchto jeden a pol milióna ľudí poskladalo na všetko...

Princíp II. piliera je v v demografii. Nikto normálny nepochybuje, že si ľudia dokážu viacej nasporiť v II. pilieri ako v jame bezodnej sociálnej... Ide o to, že populácia starne a stále menej ľudí tvorí reálne hodnoty. To nie je výmysel pravičiarov, ktorý nemajú čo robiť, to je jednoducho realita. Realita, ktorej sa treba postaviť čelom a určiť si priority. Ako to býva, je to pravica, ktorá vždy pozerá o dva kroky dopredu a dokáže prispôsobiť svoju politiku skutočným potrebám ľudí. Nepočul som o ľavičiarskom politikovi, ktorý hovoril o potrebách vlastného národa našetriť si peniaze vlastným umom... ak sa mýlim, opravte ma.

Prepáčte mi trúfalosť, ale dovolím si tvrdiť, že Sociálna poisťovňa má problém s vyplácaním dôchodkov už teraz. Ako chce zabezpečiť môj dôchodok o 15 či 20 rokov..? Dnes si SP požičiava na dôchodok pre moju mamu a zajtra to bude inak..? Zníženie z 9 % na 4% je krokom späť, krokom, ktorý ožobračuje pracujúcu skupinu obyvateľstva a zníži im ich skutočné dôchodky v budúcnosti. Je mi jasná politika bližšej košeli od kabáta, Ficova administratíva potrebuje zaplátať diery teraz, čo bude v budúcnosti, to ju nezaujíma. V tom je rozdiel v zmýšľaní.

Kaníková okrídlená veta, že Smer polámal jednu nohu II. pilieru ( počas prvej Ficovej vlády ) a teraz sa diví, že nedosahuje žiadané zisky je pravdivá. Skresať II. pilier je len najjednoduchšie okradnutie občanov a neschopnosť ušetriť peniaze na skutočných zlodejstvách.


Miroslav Makyta

Miroslav Makyta

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  250
  •  | 
  • Páči sa:  744x

Hľadám svoj priestor a našiel som ho. Zoznam autorových rubrík:  Film a literatúraRecenzieTvorbaMiesto pre životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu