reklama

Vitajte vo Ficolande

Tak sme to zvládli. Navzdory avizovaným problémom a avizovanej nízkej účasti voličov na predčasných voľbách ľudia opäť ukázali, že majú viacej rozumu ako všetci politici dokopy. Treba oceniť voličov, ktorí pochopili, že len vhodením platných lístkov do urien môžu zmeniť našu politickú scénu, potrestať neschopných politikov alebo im vyslať jednoznačný signál, že nerobia svoju prácu dostatočne. Že sa tak stalo len čiastočne nemajú za vinu voliči, ale volebný zákon, ktorý sa azda časom zmení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Výsledky volieb ma neprekvapili. Ak som v sobotu o jednej po polnoci zaspával, všetko nasvedčovalo, že pravica bude pokračovať vo svojom pôsobení, ale tušil som, že nie je všetkým volebným hlasom koniec. Napokon sa ozaj nedeľné ráno až nepríjemne začervenalo. Je to v poriadku. Hoci som sa ako volič dostal „do opozície“, spravodlivosť nebola slepá a na štyri roky dala mandát ľavicovej politike Róberta Fica. Ľudia sa rozhodli v poctivej súťaži a tak to má byť. Pravica sa za posledné obdobie znemožnila a významne pomohla k volebným výsledkom. Zostal mi len blen v ústach, keď voliči Smer-u ani za mak nepotrestali Fica s colou. Nekritickosť jeho voličov je však všeobecne známa.

Takže, vitajte vo Ficolande. Vládu jednej strany sme tu nemali poriadne dlho a v novodobých dejinách ešte nikdy. Voliči Smer-u dosiahli husársky kúsok, ale obávam sa, že si ešte neuvedomili, akú medvediu službu urobili. Žijeme v pohnutých dobách, kde nebude priestor na plnenie predvolebných sľubov ľavicovej strany. Bude musieť šetriť na každom kroku, škrtať, čo sa dá, prijímať nepopulárne opatrenia a mnohí Ficovi stúpenci budú ako obarení. Smer nebude mať vo vláde poskokov, na ktorých sa všetko zhodí ako v rokoch 2006-2010. Zostali sami. Celá zodpovednosť je na ich ramenách.

Z veselých voličov sa stanú smutní občania. Nepíše sa mi to ľahko, ale ja som s tým vyrovnaný. Ja viem, že bude treba šetriť, robiť reformy, zoškrtať štátnu správu, nekradnúť... Teraz to budú konečne vedieť aj voliči Smer-u. Teraz sme konečne na jednej lodi.


Miroslav Makyta

Miroslav Makyta

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  250
  •  | 
  • Páči sa:  744x

Hľadám svoj priestor a našiel som ho. Zoznam autorových rubrík:  Film a literatúraRecenzieTvorbaMiesto pre životSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu