Zavolajte charakter doktora Sovu

Autor: Miroslav Makyta | 2.12.2011 o 18:00 | Karma článku: 11,98 | Prečítané:  1596x

Včera som sa dozvedel z večernej Lampy, že Ficova vláda každý rok dvíhala platy štátnym lekárom o 10 percent a raz dokonca o 17 percent. Nuž, nebol dôvod hádzať biele plášte... Ich platy rástli oproti iným odvetviam nevídaným spôsobom a mohol by im kde - kto závidieť. Nikto tak neurobil. Všetci chápu, aký veľký význam majú pre spoločnosť lekári a sestričky, v akých podmienkach pracujú a s akými problémami sa celý zdravotnícky systém potĺka.

Títo dámy a páni však už zabudli na vznešené slová Hippokrata, zabudli na charakter doktora Sovu. Opití slovami odborového bossa odišli od lôžok, v núdzovom stave ignorujú povinnosť a zbabelo sa nechávajú kolegami vypisovať na PN-ky. Ide im len o vlastné kešene. Lebo teraz je to už len o peniazoch. A nie malých. Týmto ľuďom nestačí ani navýšenie o 20 – 30 percent ( 300 Eur ). Učiteľom tiež nestačilo 60 Eur, ale pochopili v akej kondícii sa nachádza štátna kasa.

V zdravotníctve to dlho nefunguje, ako by malo. Maslo na hlave majú všetci ministri zdravotníctva, ten súčasný minimálne za to, že zavádzal, ak hovoril o pláne „B“. V celom systéme sú stále víťazom poisťovne, nemocnice i pacienti neustále ťahajú za kratší koniec. Aj lekári si zaslúžia vyššie ocenenie, ale dohnaním situácie do extrému nič nezískajú. Strácajú podporu obyvateľov, a stratia pochopenie aj u kolegov, ktorí tieto dni s enormným vypätím síl pracujú aj za nich. Možno sa niektorí odídení vrátia na svoje miesta. Možno pôjdu do iných nemocníc. Títo ľudia by mali dostať nástupný plat a začať odznova.

Všetci zainteresovaní zlyhali na celej čiare. A obyčajný človek, občan, pacient, prehral. Ako vždy.


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Útok pri istanbulskom štadióne neprežilo 38 ľudí

K útoku sa nikto neprihlásil, stopy majú ukazovať na Kurdskú robotnícku stranu.

PLUS

Na trhu platí: Zmanipuluj, čo môžeš a urvi, čo sa dá

Marketing je vojna vedená mierovými prostriedkami.

KULTÚRA

Vybrali sa na nebezpečnú púť za úžasným jedlom

Niekoľko rokov vchádzali do arabských kuchýň, kde sa dozviete aj to, čo nechcete.


Už ste čítali?